هوندا VTR1000F یک موتور سیکلت با ظرفیت و محبوب با چند ضعف بزرگ است. کمی مشکل در بخش سوخت رسانی این موتور سیکلت به دلیل ظرفیت پایین و خروجی بالای موتور سیکلت وجود دارد. به طور کلی هوندا VRT1000F یک موتور سیکلت اسپرت مناسب برای تردد های روزانه است.
تجربه سواری:
بسیاری از خریداران هوندا VRT1000F از سیستم بسیار کارآمد ترمز این موتور سیکلت گلایه دارند. سیستم ترمز خشک کمی کنترل و متوقف کردن موتور سیکلت را کمی دشوار کرده است. البته این موضوعی نیست که به عنوان یک ضعف یا امتیاز منفی برای هوندا VTR1000F محسوب شود چرا که قابل حل شدن است. این موتور سیکلت در سرعت های بالا حرکتی پایدار و متعادل دارد. عدم لرزش و البته سیستم های کنترلی مناسب تجربه ای مهیج از سواری با این سیکلت را ارائه میکنند.
موتور:
موتور، موتور سیکلت هوندا VTR1000F طراحی و عملکرد خوبی دارد. موتور این محصول مورد آزمایش های مختلفی واقع شده است. حتی آزمون هایی که از سوپر اسپرت های هوندا برای تعیین سطح گرفته میشود، از هوندا VTR1000F گرفته شده است و به طور کلی این موتور سیکلت با موفق راضی کننده از اغلب آزمون های نام برده عبور کرده است. البته این موتور سیکلت خروجی کمتری نسبت به بسیاری از موتور سیکلت های اسپرت هوندا دارد اما در سطح خودش، توان و خروجی راضی کننده ای ارائه میدهد. سیستم سوخت گیری هوندا VTR1000F شاید کمی مشکل داشته باشد اما هنوز هم پس از گذشت حدود دو دهه، راضی کننده و کارآمد است.
کیفیت:
هوندا VTR1000F طراحی با کیفیت دارد اما کامل نیست. این موتور سیکلت به خوبی ساخته شده است و از مقاومت بالایی بهره میبرد اما همچنان مشکلاتی درون طراحی آن دیده میشود که البته با توجه به زمان طراحی آن اصلا قابل اهمیت دادن نیستند. این مسئله که حدود دو دهه از تولید این سیکلت میگذرد و همچنان یکی از بهترین های بازار است، خودش نشانهای بر کیفیت بالا و عملکرد راضی کننده این محصول است.
ارزش گذاری:
خانواده هوندا فورستروم به طور کلی با کیفیت و ارزشمند است. هر چه سال ها از تولید این موتور سیکلت گذشته و دیگر تولید این محصول متوقف شده است اما باید گفت که یک شیر هر چند که پیر باشد! شیر است. این موتور سیکلت ارزش خرید بالایی به ویژه دربرابر رقبایی از BMW، دوکاتی و… دارد. با این حال اگر تصمیم خرید موتور سیکلت هوندا VRT1000F را دارید، گزینه مناسبی را انتخاب کردید هر چه این محصول تولید سال ۱۹۹۷ باشد.
تجهیزات:
صندلی هوندا VTR1000F کمی سفت است اما نسبتا راحت میباشد. قطعات با کیفیت و بدنه مقاوم و ایمن این موتور سیکلت را در برابر اتفاقات احتمالی بسیار مناسب کرده اند. به طور کلی استاندارد های مورد نیاز در هوندا VRT1000F دیده میشود اما به هر حال باید انتظار داشته باشید که در یک موتور سیکلت تولیدی سال ۱۹۹۷ امکانات و تجهیزات قابل رقابت با موتورسیکلت های امروزی وجود داشته باشد.
جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا VTR1000F
اطلاعات مدل |
|
۱۹۹۷ – ۲۰۰۵ |
سال معرفی |
۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان |
بازه قیمت |
کارایی |
|
۹۷ اسب بخار |
حداکثر قدرت |
۶۴ ft-lb |
حداکثر گشتاور |
۲۳۱ |
سرعت |
مشخصات |
|
۹۹۶ سیسی |
اندازه موتور |
۸v V-twin, 6 gears |
نوع موتور |
آلومینیوم |
نوع قاب |
۱۹ لیتر |
ظرفیت سوخت |
۸۱۰ میلیمتر |
ارتفاع صندلی |
۱۹۳ کیلوگرم |
وزن |
پیش بارگیری و باز پسگیری |
سیستم تعلیق جلو |
پیش بارگیری و باز پسگیزی |
سیستم تعلیق عقب |
دیسکهای ۲۹۶ میلیمتری دو قلو |
ترمز جلو |
دیسک تک ۲۲۰ میلیمتری |
ترمز عقب |
۱۲۰/۷۰x17 |
اندازه تایر جلو |
۱۸۰/۵۵x17 |
اندازه تایر عقب |