نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR1000RR FIREBLADE SP2 مدل ۲۰۱۷

هوندا SP2 یکی از خاص ترین موتور سیکلت های موجود است. هوندا تنها ۵۰۰ دستگاه از این موتور سیکلت را تولید کرده است. این موتور سیکلت طراحی به شدت با کیفیت و قابلیت‌هایی کم‌نظیر را ارائه می‌دهد. سرعت و ایمنی بالا از دیگر پوئن‌هایی هستند که این موتور سیکلت مسابقه‌ای برای سوارکاران تداعی می‌کند. هوندا از چرخ‌های منحصر به فردی برای SP2 بهره گرفته است که کیفیت و عملکرد خوبی دارند. SP2 تغییرات نسبی زیادی نسبت به SP کرده است. البته با وجود اینکه این موتور سیکلت بسیار بهتر و بهینه‌تر شده است! بازهم نسخه قبلی آن در سبک خودش یک محصول بی‌نظیر طلقی می‌شود.

تجربه سواری:

سیستم تعلیق هوندا SP2 تقریبا با مدل قبلی یعنی هوندا SP مشابه است. اما هوندا در طراحی بدنه SP2 از آلومنیویم در تمام بخش‌ها استفاده کرده است. به لطف وجود چنین جنس سبک و مقاومی، هوندا SP2 واقعا نسبت به نسخه قبلی‌اش چالاک‌تر شده است. تعادل در این موتور سیکلت به شگفت انگیز ترین حالت ممکن حفظ می‌شود! شما در پیج‌ها می‌توانید این موتور سیکلت را با خیال راحت خم کنید تا علاوه بر کم نشدن سرعت، افزایش سرعت را هم تجربه نمایید. تمرکز و وسواس زیاد روی زاویه بندی های موتور سیکلت، بدنه آن را متفاوت‌تر از مدل قبلی کرده است.

هوندا SP2 2017

سیستم ترمز هوندا SP2 قادر است این موتور سیکلت را با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از چند ثانیه در ایمن‌ترین حالت ممکن متوقف کند! این سیستم ترمز به خوبی در کنترل موتور سیکلت و ایمنی سوارکار نقش آفرینی می‌کند.

موتور:

هوندا موتوری با قدرت ۱۸۹ اسب بخار و ۹۹۹ سی‌سی با چهار سیلندر را برای هوندا SP2 در نظر گرفته است. این موتور قدرت فوق‌العاده زیادی تولید می‌کند و به همین دلیل اجازه ورود آن به خیابان‌های ایران داده نمی‌شود. وجود پیستون های قدرتمند و به تنظیم خروجی موتور سیکلت کمک شایانی می‌کنند. بسیاری از قطعات این موتور سیکلت در کامیون های سنگین به کار می‌رود! وجود آن‌ها در این موتور سیکلت نشانه قدرت باورنکردی آن می‌باشد.

موتور سیکلت SP2

طراحی حیرت‌آور و قدرت بالای هوندا SP2 شاید بهترین در دنیا نباشد! اما به نسبت وزن و خروجی یکی از قدرتمندترین موتور سیکلت‌های اسپرت محسوب می‌شود. شایان ذکر است که صدای تولیدی توسط این موتور سیکلت دست کمی از صدای ماشین های اسپرت آمریکایی ندارد! البته دنیای موتور سیکلت‌ ها بسیار متفاوت‌تر از خودرو ها است.

هوندا تغییرات جزئی در سیستم دنده این موتور سیکلت نیز ایجاد کرده است که آن را بسیار بهتر از استاندارد های معمولی نموده است. این موتور سیکلت بدون شک یکی از بهترین سیستم های تعویض دنده موجود را دارا است.

کیفیت ساخت:

کیفیت ساخت هوندا SP2 بسیار بالا است. هوندا در طراحی این موتور سیکلت توجه زیادی به جزئیات آن داشته است و به نظر طراحی موفقی را ارائه کرده است. تقریبا هیچ عیب و نقصی در طراحی هوندا SP2 نمی‌توان پیدا کرد. به طور کلی طراحی مناسبی از SP2 مشاهده می‌کنیم و بعید به نظر می‌رسد که در کارکرد آن مشکلی و یا تداخلی به وجود بیاید.

موتور سیکلت هوندا SP2

ارزش گذاری:

موتور سیکلت هوندا SP2 تقریبا ارزشی دو برابری نسبت به مدل قبلی‌اش یعنی هوندا SP دارد. مقایسه کردن این محصول با رقباء کار نسبتا بیهوده‌ای طلقی می‌شود! چرا که این محصول یک موتور سیکلت مسابقه‌ای است و قطعا در بخش‌هایی بهتر و در بخش‌هایی بدتر از رقباء است. اما با این حال با توجه به قابلیت‌ها، طراحی و توان بالقوه موجود در این موتور سیکلت! هوندا SP2 واقعا ارزش چنین قیمتی را دارا است.

تجهیزات:

چرخ‌های سبک و باکیفیت هوندا SP2 یکی از برجسته ترین ویژگی های آن است که در کمتر موتور سیکلتی دیده می‌شود! هوندا برای این موتور سیکلت طراحی منحصر به فردی برای چرخ‌ها در نظر گرفته است. اگر قرار باشد در خصوص تمام توانایی های SP2 به گفت و گو بنشینیم، باید چند مقاله مفصل بنویسیم! اما به طور کلی این موتور سیکلت در کلاس خودش یکی از بهترین ها محسوب می‌شود و بخش های مختلف آن، جزء بهترین ها در حوزه خود هستند. گشتاور، سیستم ترمز و تعادل بی‌نظیر از دیگر پوئن های این موتور سیکلت مسابقه‌ای محسوب می‌شوند.

Honda SP2

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا SP2

اطلاعات مدل

۲۰۱۷

سال معرفی

۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۸۹ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸۴ ft-lb

حداکثر گشتاور

۳۰۰

سرعت

 

مشخصات

۹۹۹ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled, 16v, inline four

نوع موتور

Cast ali monocoque

نوع قاب

۱۶ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۳۴ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۵ کیلوگرم

وزن

۴۳mm Ohlins forks semi-active

سیستم تعلیق جلو

Single Ohlins rear shock semi-active

سیستم تعلیق عقب

دیسک‌های ۳۲۰ در ۲ میلی‌متری ۴ پیستون ABS

ترمز جلو

دیسک تک ۲۲۰ میلی‌متری با کولیس ۲ پیستون

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۹۰/۵۰x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *