گریزی به گران قیمت‌ ترین هارلی دیویدسون جهان؛ رویا یا واقعیت؟

شاید حتی اینکه گران قیمت‌ ترین هارلی دیویدسون دنیا که احتمالا گران قیمت‌ترین موتور سیکلت دنیا نیز باشد، چقدر ارزش دارد در تخیلات شما هم نگنجد! اما بگذارید یک آمار حیرت‌انگیز به شما بدهم! گران قیمت ترین هارلی دیوید سون دنیا ارزشی معادل ۱۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار دارد! این ارزش به پول ایران بسیار بیشتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است!

اما واقعا یک موتور سیکلت می‌تواند به چنین ارزش گذاری دست یابد؟ بدون شک علاقمندان به دنیای موتور سیکلت می‌دانند که محصولات هارلی دیوید سون، از جمله گران قیمت‌ترین و لوکس‌ترین موتور سیکلت های بازار هستند، استفاده از جواهرات بسیار قیمتی و حتی در نظر گرفتن مرغوب‌ترین و کم‌یاب‌ترین قطعات بازار برای حتی کوچک‌ترین اجزای موتور سیکلت، در کنار لوکس سازی منحصر به فرد این موتور سیکلت و البته ارزش خود برند هارلی دیویدسون، باعث شده است که این موتور سیکلت به چنین ارزشی دست یابد! البته این مسئله که تنها یک دستگاه از این موتور سیکلت وجود دارد هم در این میان کم نقش نبوده است!

این موتور سیکلت در واقع همان هارلی دیویدسون Softail Slim است که به سرعت سراغ نسخه سفارشی رفته است. مانند بسیاری دیگر از موتور سیکلت های هارلی دیویدسون سفارشی، اجزای اصلی موتور سیکلت حذف و یا جایگزین شده‌اند تا موتور سیکلت سفارشی سازی شده نه‌تنها در ظاهر بلکه در عملکرد هم تفاوت قابل درکی با موتور سیکلت اولیه داشته باشد. یقینا سیستم‌ تعلیق و ظرفیت‌های موتور سیکلت در نسخه‌های سفارشی شده کاملا بهینه شده‌اند.

اولی گام در متمایز سازی این موتور سیکلت سفارشی و تبدیل کردن آن به گران قیمت‌ ترین هارلی دیویدسون دنیا، رنگ است؛ مدیران طراحی هارلی دیویدسون اعلام کرده‌اند که برای تولید چنین رنگی با چنین شفافیت و زیبایی از چندین لایه رنگ استفاده کرده‌اند. تکنیک‌های مربوط و علم رسیدن به چنین رنگ آبی فوق زیبایی همچنان مانند یک راز در دل کمپانی هارلی دیویدسون باقی مانده است.

تفاوت‌های برجسته دیگر این هارلی دیویدسون در کجاست؟ باید گفت که بدنه این موتور سیکلت ضد گلوله است! و به چندین مخزن سوخت و جای‌گذاری وسایل مجهز شده است. هارلی دیویدسون برای افزایش استحکام و زیبایی از الماس نیز در بدنه این محصول استفاده کرده است تا به هدف تبدیل کردن آن به گران قیمت نرین هارلی دیویدسون و حتی گران قیمت ترین موتور سیکلت جهان برسد.

هارلی دیویدسون برای لوکس‌گرایی در طراحی این موتور سیکلت به همکاری با برندهای لوکس ساعت سازی سوئیسی نیز روی آورده است! طبق گفته رسانه‌های مرتبط صرفا ساعت تعبیه شده روی این موتور سیکلت، ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار دلار دارد. علاوه بر ساعت، محل قرارگیری آن نیز بسیار لوکس است و هزینه بسیار زیادی برای آن شده تا از هر گونه لرزش و کاهش کیفیت به دور باشد. واقعا باید گفت لقب که گران قیمت‌ ترین هارلی دیویدسون جهان برازنده این موتور سیکلت است که به خوبی حتی به کوچک‌ترین بخش‌ها و عملکرد‌های موتور سیکلت هم، ارزش داده است.

حیرت و شگفتی در بخش‌بخش این موتور سیکلت قابل درک است! هارلی دیویدسون حتی در بخش مخزن موتور سیکلت نیز از الماس پیوسته استفاده کرده است! گفتنی است که طاق‌های اطراف مخزن سوخت نیز توسط LED روشن می‌شوند که این مورد در کمتر موتور سیکلت در دسترس است! استفاده از LED به دلیل عدم روشنایی کافی الماس صورت گرفته است.

در بین لوکس‌ترین موتور سیکلت های سفارشی بدون شک این موتور سیکلت هارلی دیویدسون رتبه اول را به خودش اختصاص خواهد داد. لیست قطعات موجود در این موتور سیکلت به خودی خود قیمت‌هایی نجومی برای این موتور سیکلت به همراه دارند و عنوان گران قیمت‌ ترین هارلی دیویدسون بی‌دلیل به این موتور سیکلت اختصاص نیافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *