نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB125R مدل ۲۰۱۸

طراحان هوندا CB125R طراحی نسبتا پیچیده ای را برای این موتور سیکلت در نظر گرفته‌اند. استفاده از ساختار هایی ک در کمتر موتورسیکلتی در این کلاس دیده می‌شود، وجه متمایز کننده این محصول هوندا می‌باشد. سیستم ترمز فشرده و ارتفاع ۸۱۶ میلی متری صندلی سواری را با این موتور سیکلت فوق‌العاده مهیج، ایمن و قابل کنترل کرده است.

تجربه سواری و سیستم ترمز

هوندا CB125R قابلیت‌ های بالقوه کم نظیری برای تردد در روزهای بارانی و زمین های لغزنده دارد. یکی دیگر از ویژگی های هوندا CB125R صدای نسبتا کمتر آن نسبت به سایر هم کلاس‌هایش است. به لطف وجود تایر های grippy Dunlop Sportmax GPR-300 برای لاستیک های این موتور سیکلت و البته وزن ۱۲۵ کیلوگرمی کنترل و هدایت کردن آن فوق‌العاده روان، ساده و لذت بخش است.

هوندا CB125R 2018

در طراحی بدنه هوندا CB125R وسواس زیادی صورت گرفته است. اوج این تمرکز و وسواس در زاویه بندی های بدنه موتور دیده می‌شود. قابلیت روان کنترل محصول، تردد در درون و بیرون شهر را برای این موتور محقق کرده است.

موتور

قلب تپنده هوندا CB126R از یک موتور ۱۲۵cc 2v SOHC با ظرفیت ۱۳٫۱ اسب بخار تشکیل شده است. تقریبا تمام رقبای این موتور سیکلت ظرفیت خروجی کمتری دارند. نزدیک ترین رقیب CB125R حدود ۱٫۷ اسب بخار ظرفیت کمتری را ارائه می‌دهد. به طور کلی خروجی این موتور سیکلت برای استفاده شهری یک بمب محسوب می‌شود!

پیش‌تر گفتیم که هوندا CB125R صدای کمی دارد! اما باید بدانید که صدای خود این موتور سیکلت نه تنها کم نیست بلکه حسابی سروصدا بپا می‌کند اما هوندا برای کاهش صدای خروجی موتور هوندا CB125R از صدا خفه کن های منحصر به فرد استفاده کرده است.

کیفیت ساخت:

متاسفانه نمی‌توان هوندا CB125R را یک موتورسیکلت بی نقص دانست! چرا که در زمان استفاده ما برای آزمایش، این موتور سیکلت چندین بار به مشکلات ریزی در تعویض دنده و… برخورده است.

دیفرانسیل شعاعی چهار پیستونی قسمت جلو این موتور سیکلت هم کمی دردسر ساز بود! انتظار داشتیم برای راحتی بیشتر خریداران به ویژه مبتدیان این قسمت روان و فاقد ریز مشکلات باشد که متاسفانه اینطور نشد.

ارزش:

هوندا CB125R با توجه به قابلیت ها و قیمت در نظر گرفته شده‌اش ارزش خرید بالایی دارد. این موتور سیکلت در کلاس خودش یکی از ارزانترین محصولات شمارده می‌شود. محصولاتی از یاماها، KTM و… با همین مشخصات قیمت های بسیار بیشتری دارند.

علاوه بر این هوندا تضمین پشتیبانی پس از خرید کامل و گسترده‌ای را برای محصولاتش در نظر گرفته‌ است که چنین چیزی در محصولات سایر برند های نام برده دیده نمی‌شود! البته این تضمین در ایران به صورت حرفه‌ای و کامل ارائه نمی‌شود. گفتنی است که هوندا تجهیزات قابل توجهی را همزمان با خرید هوندا CB125R به خریداران ارائه می‌کند. البته این امکان درون ایران محقق نمی‌شود.

جمع بندی:

به طور کلی موتور سیکلت هوندا CB125R یکی از محصولات میان رده و خاص هوندا بشمار می‌رود که با تکیه بر طراحی و قطعات با کیفیت تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از موتور سواری را برای موتور سواران تداعی می‌کند. البته همانطور که پیش‌تر گفتیم محصولاتی با این مشخصات با قیمتی فوق‌العاده پایین‌تر از برخی برندهای دیگر در دسترس هستند! اما طرفداران برند هوندا قطعا در مقایسه هوندا CB125R و موتور سیکلت‌های نام برده، CB125R را انتخاب خواهند کرد.

موتور سیکلت هوندا CB125R 2018

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CB125R

اطلاعات مدل

۲۰۱۸

سال معرفی

۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۳٫۱ اسب بخار

حداکثر قدرت

۷٫۴ ft-lb

حداکثر گشتاور

سرعت

 

مشخصات

۱۲۵ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled 2v SOHC single

نوع موتور

فولاد لوله ای و فشرده

نوع قاب

۱۰٫۱ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۱۶ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۲۶ کیلوگرم

وزن

۴۱mm upside down fork, non-adjustable

سیستم تعلیق جلو

Single shock, preload adjustable

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۹۶ میلی متری کالیپر چهار پیستون شعاعی

ترمز جلو

دیسک تک ۲۲۰ میلیمتری کاسه پیستون تک پیستونی

ترمز عقب

۱۱۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۵۰/۶۰x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB125R مدل ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *