نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB400 مدل ۱۹۹۲

هوندا CB400 یکی دیگر از موتور سیکلت های ۴۰۰ سی‌سیی محبوب و دوست داشتنی هوندا است. واقعا هوندا در طراحی این موتور سیکلت ظرافتی و کیفیت را به خرج داده است تا هوندا CB400 را به یکی از دوست داشتنی‌ترین موتور سیکلت‌های ورزشی تبدیل کند! البته اصلا قرار نبوده که هوندا CB400 یکی از بهترین‌ها باشد و همینطور هم است، این موتور سیکلت کمی از نظر عملکرد حرفه‌ای مناسب نیست، اما در یک دید کلی واقعا محصول مورد علاقه بسیاری از سوارکارانی است که دنبال محصولی نرمال می‌گردند.

تجربه سواری:

اولین مسئله که حتی با دیدن هوندا CB400 و بدون نیاز به تجربه کردن سواری با آن می‌توانید حس کنید، سبکی است! این موتور سیکلت واقعا محصولی سبک و جمع‌وجور است. دیسک‌های شناور ترمز و سیستم مناسب ترمز که به خوبی نیرو را بین دیسک های جلو و عقب برای کنترل و متوقف کردن موتور سیکلت تقسیم می‌کند، در ارائه یک سواری پر هیجان، تاثیر مستقیمی دارند.

موتور سیکلت هوندا CB400 1992

موتور:

هوندا CB400 دارای یک موتور ۴ سیلندر با طراحی مسی و سیستم خنک کننده بی‌نظیر است که به خوبی کار می‌کند و بسیار راحت و واکنش پذیر می‌باشد. البته در مسئله گشتاور حس می‌کنیم که کمی موتور محدود می‌شود و به خوبی نمی‌تواند از حداکثر قدرت خودش استفاده نماید. سیستم استاندارد و مناسب تزریق سوخت نیز دیگر ویژگی هوندا CB400 است.

موتور هوندا CB400 1992

کیفیت:

هوندا CB400 دارای کیفیت مطلوبی است. پالایش و عملکرد مناسب در کنار قطعات باکیفیت و بادوام این موتور سیکلت را به یکی از باکیفیت‌ترین و بادوام ترین موتور سیکلت های هوندا تبدیل کرده‌اند. مراقبت کردن از موتور سیکلت و رسیدگی از آن به شدت توصیه می‌شود با این کار هوندا CB400 را تا سال‌ها مانند روز اول نگه خواهید داشت.

موتور هوندا CB400

ارزش گذاری:

CB400 موفق به رقم زدن فروشی مداوم برای هوندا در ژاپن و بسیاری از کشورهای دنیا شد. این موتور سیکلتف محصولی جمع‌وجور و ارزان قیمت است که عملکردی بهتر نسبت به بسیاری از کله گنده‌های بازار را به ویژه در جاده‌های محدودتر ارائه می‌کند.

موتور سیکلت هوندا CB400

تجهیزات:

کیفیت راضی کننده و بهترین حالت در پالایش را در هوندا CB400 می‌بینیم. این موتور سیکلت فوق‌العاده بهینه سازی شده است و عملکرد بهینه‌ای را ارائه می‌کند. نسخه‌های دارای ABS این موتور سیکلت هم دردسترس هستند. به طور کلی هوندا CB400 تجهیزات استاندارد و ضروری را ارائه می‌کند اما نباید انتظار ارائه خدمات فانتزی را از آن داشته باشید.

هوندا CB400 1992

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CB400

اطلاعات مدل

۱۹۹۲

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۵۲ اسب بخار

حداکثر قدرت

۳۹ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۸۵

سرعت

 

مشخصات

۳۹۹ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled 16v DOHC transverse four, 6 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۶۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۶۸ کیلوگرم

وزن

چنگال تلسکوپی، بدون قابلیت تنظیم

سیستم تعلیق جلو

شوک با قابلیت تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دو دیسک ۲۹۶ میلی‌متری با کالپیر ۴ پیستون

ترمز جلو

دیسک ۲۴۰ میلی‌متری با کاسه و پیستون یکپارچه

ترمز عقب

۱۱۰/۸۰x18

اندازه تایر جلو

۱۴۰/۷۰x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *