نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها YS125 مدل ۲۰۱۷

موتور سیکلت‌هایی که از بهترین بودن اجتناب می‌کنند و صرفا از آن‌ها ارائه یک تجربه معمولی اما راضی کننده با هزینه‌ای بصرفه را می‌بینیم! معمولا به محبوبیت زیادی می‌رسند! این موتور سیکلت‌ها برای اغلب افراد علاقمند به موتور سواری مناسب می‌باشند چرا که بسیار ساده و روان عمل می‌کنند. موتور سیکلت یاماها YS125 یکی از این موتور سیکلت‌های محبوب و دوست داشتنی است. شاید چهره این موتور سیکلت آنقدرها جذاب نباشد! اما واقعا عملکردی کارآمد و خوب دارد.

تجربه سواری:

یاماها YS125 یکی از بهترین گزینه‌های مقابل شما برای تردد در شهر است. این موتور سیکلت با وزن ۱۲۹ کیلوگرمی خودش یکی از سبک‌ترین محصولات یاماها محسوب می‌شود و به لطف این وزن پایین بسیار سریع و شگفت انگیز عمل می‌کند. تایرهای عالی آن هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهند آورد و بسیاری از مشکلات را نیز رفع خواهند کرد. سیستم تعلیق یاماها YS125 هم کیفیت و عملکردی عالی برای تردد در شهر دارد! عملکرد بدون لرزش، سادگی و راحتی از دیگر پوئن‌های این موتور سیکلت محسوب می‌شوند! گفتنی است که موقعیت سوارکار و طراحی صندلی نیز بسیار خوب است.

موتور:

توان یاماها YS125 به عنوان یک موتور سیکلت شهری راضی کننده و خوب است. اما واقعیت این است که این موتور سیکلت برای یک موتوسواری حرفه‌ای بسیار کُند است! شاید این موتور سیکلت سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را در اختیار سوارکاران بگذارد، اما محدودیت های آن اجازه نمی‌دهد که شما سرعتی بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تجربه نمایید. به هر حال نباید انتظار زیادی از موتور ۵ سرعته و تک سیلندر یاماها YS125 داشته باشیم.

کیفیت:

راضی کننده است! تنها چیزی که می‌توانیم در خصوص کیفیت و عملکرد یاماها YS125 بگوییم همین است. البته با توجه به قیمت آن نباید انتظار بیشتری از این موتور سیکلت داشته باشیم! به هر حال یاماها YS125 در سطح و رده خودش عملکردی شایسته و راضی کننده را برای سوارکاران مهیا می‌کند! کمتر نقصی در ساختار و عملکرد این موتور سیکلت دیده می‌شود و همه چیز با توجه به قیمت پایین آن، نمره رضایت را دریافت می‌کنند.

ارزش گذاری:

قیمتی که یاماها برای YS125 در نظر گرفته است! شاید کمی از YBR125 بیشتر باشد اما مقدار منصفانه و خوبی برای یک موتور سیکلت اصیل ژاپنی است. البته موتور سیکلت‌هایی ارزان‌تر از یاماها YS125 هم وجود دارند، اما با توجه به امکانات، طراحی و کیفیت واقعا قیمت این موتور سیکلت ارزان بشمار می‌آید.

تجهیزات:

متاسفانه یاماها YS125 از ترمز های ABS برخوردار نیست! و اگر بخواهیم صادق باشیم از این نظر واقعا غیر قابل پسندیدن است! اما به هر حال سیستم تعلیق مناسب، عملکرد خوب، سادگی و راحتی، موقعیت عالی سوارکار و عملکرد بهینه و کم هزینه این موتور سیکلت را نمی‌توان نادیده گرفت.

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها YS125

اطلاعات مدل

۲۰۱۷

سال معرفی

۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۰٫۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۲۰

سرعت

 

مشخصات

۱۲۵ سی‌سی

اندازه موتور

Four-stroke, air-cooled, 2v SOHC single

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۴ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۹۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۲۹ کیلوگرم

وزن

چنگال متعارف غیرقابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

چنگال دوقلو، پیش بارگذاری قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۴۵ میلی‌متری تک کولیس تک پیستون، UBS

ترمز جلو

دیسک ۱۳۰ میلی‌متری درام، UBS

ترمز عقب

۲٫۷۵x18

اندازه تایر جلو

۱۰۰/۸۰x18

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *