نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا VTX1800 مدل ۲۰۰۱

سری موتور سیکلت های کروز عملکردی خاص و عجیب ارائه می‌دهند. شاید سرعت در این سری موتور سیکلت ها حرف اول را نزد، اما قطعا در قدرت حرفی برای زدن دارند. هوندا VTX1800 یکی از همین موتور سیکلت ها است که واقعا خروجی قدرتمندی را ارئه می‌دهد. گفتنی است که این موتور سیکلت از سیستم ترمز منحصر به فرد هوندا بهره می‌برد.

تجربه سواری:

هوندا VTX 1800 سیستم تعلیق بسیار مناسب و کارآمدی دارد. البته چنگال‌های تعلیق جلو این موتور سیکلت غیرقابل تنظیم هستند! با این حال هوندا VTX1800 باز هم نمره قابل قبولی را در بحث تعلیق دریافت می‌کند. VTX عملکردی سنگین و در عین حال متعادل دارد به نحوی ک تجربه منحصربفرد سواری VTX 1800 را در کمتر سیکلتی می‌توان یافت. گفتنی است که با وجود شاسی نسبتا کوتاه بازهم سیستم تعلیق هوندا VTX1800 عملکرد نرمی دارد.

 

موتور:

سرعت مناسب و گشتاور کافی از پوئن های مثبت هوندا VTR1800 هستند. این موتور سیکلت از نظر موتور به ویژه در بحث سرعت در مقابل پرچم‌داران هوندا یک بچه محسوب می‌شود. اما همانطور که پیشتر گفتیم واقعا خروجی قدرتمندی دارد. گیربکس کارآمد و درایو شیفت از دیگر نکات قابل توجه هوندا VTX1800 هستند.

کیفیت:

با وجود اینکه طراحی هوندا VTX1800 به بیش از ده سال قبل برمی‌گردد اما همچنان کیفیت بالا و بسیار مقاومی در بدنه آن مشاهده می‌شود به نحوی که با موتور های سال قابل مقایسه است. موتور کارآمد و جزئیات بادوام و طیف وسیعی از لوازم جانبی را می‌توانیم پوئن های مثبت هوندا VTX1800 بدانیم.

ارزش گذاری:

قیمت هوندا VTX1300 مقدار قابل توجهی کمتر از هوندا VTX1800 است با این وجود عملکردی تقریباً مشابه را ارئه میدهند. به نظر ما خرید VTX1300 بصرفه تر و مناسب از خرید VTX1800 است.

تجهیزات:

واقعیت این است که هوندا VTX1800 کمی از هم کلاس های خودش در سال های عرضه گران تر است! البته این موتور سیکلت طراحی مناسب و منحصر به فردی دارد که سایر رقبا دیده نمی‌شود اما عملکرد آن تقریبا با رقبا یکسان است! با این وجود اگر طراحی ظاهری برای شما مهم است بدون شک هوندا VTX1800 گزینه مناسبی در حوزه خودش خواهد بود.

 

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا VTX1800

اطلاعات مدل

۲۰۰۱-۲۰۰۶

سال معرفی

۳۴ تا ۴۲ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۹۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۱۰۲ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۱۵

سرعت

 

مشخصات

۱۷۹۵ سی‌سی

اندازه موتور

۶v, V-twin, 5 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۷ لیتر

ظرفیت سوخت

۶۹۳ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۳۲۰ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگیری

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۳۰/۷۰x18 in

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۷۰x16 in

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *