نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها R1 مدل ۱۹۹۸

یاماها R1 1998 را می‌توانیم به عنوان آخرین موتور سیکلت برتر کلاس ورزشی در دهه ۹۰ بشناسیم. بهینه سازی های این موتور سیکلت به قدرت و جنون آن به شدت افزود. یاماها R1 واقعا قابل ستایش است. عملکرد مناسب آن را نمی‌توان نادیده گرفت و از طرفی تلاش یاماها در طراحی بی‌نقص آن نیز تا مقدار بسیار زیادی موفقیت آمیز بوده است. به طور کلی R1 نمونه‌ای از قدرت نمایی یاماها در طراحی موتور سیکلت های ورزشی است.

تجربه سواری:

یاماها R1 یک موتور سیکلت مناسب برای تخریب رقبا و انگشت به دهان گذاشتن منتقدان است. البته مدل اصلی این موتور سیکلت یعنی یاماها R1 کمی ایراد دارد که باعث کاهش کیفیت سوارکاری آن شده است! اما نمونه بروز شده آن یعنی یاماها R1s عملکردی ساده‌تر و سطح بالاتر را در اختیار سوارکاران قرار داده است. البته خود یاماها R1 در نوع خودش عملکردی عالی، نرم و سبک دارد. سیستم تعلیق مناسب و سازگار برای جاده‌های مختلف حس مطلوب‌تری از سواری را برای شما مهیا خواهد کرد. موقعیت عالی سوارکار و صندلی خوش فرم و نرم از دیگر پوئن‌های این موتور سیکلت بشمار می‌روند.

موتور یاماها R1 1998

موتور:

یاماها R1 در خصوص موتور یکی از بهترین‌ها در سال های درخشش محسوب می‌شد. تکنولوژی به کار رفته در این موتور همان چیزی است که در FZR1000 سال ۱۹۸۹ دیده بودیم اما یاماها در موتور سیکلت R1 خودش کمی پتانسیل آن را برای ارائه خروجی مطلوب‌تر، افزایش داده است. حداقل ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور مناسب که به طور یک‌نواخت در سراسر موتور سیکلت پخش می‌شود، عملکردی خاص و متمایز برای یاماها R1 رقم زده است. جعبه دنده ساده با عملکردی روان و بی‌دردسر نیز به کیفیت سوارکاری این سیکلت افزوده است. هنگام استفاده از R1 واقعا حس نمی‌کنید که یک موتور سیکلت ۲۰ ساله زیر پاهایتان است.

موتور سیکلت یاماها R1 1998

کیفیت:

برجسته‌ترین مشکل در یاماها R1 به دنده اول و دوم آن مربوط می‌شود. جعبه دنده کیفیت خوبی دارد اما از آنچه که انتظار می‌رفت واقعا سطح پایین‌تری دارد! انتظار داشتیم یاماها بیشتر به این بخش اهمیت دهد. البته مشکلات نام برده آنقدر هم مباحث پیچیده‌ای نیستند و در صورت تمایل با هزینه‌های بسیار پایین می‌توانید آن‌ها را رفع نمایید.

ارزش گذاری:

یاماها R1 یک گزینه برتر بین موتور سیکلت های ورزشی بود تا زمانی که در سال ۲۰۰۱ موتور سیکلت GSX-R1000 معرفی شد. رقابت سفت و سخت برندهای معتبر با این موتور سیکلت، آن را به یکی از مطمئن‌ترین موتور سیکلت های ورزشی به ویژه در خصوص قیمت تبدیل نمود. هر چقدر که این موتور سیکلت بصرفه و محبوب است، یاماها R1 گزینه ارزان قیمت و ترتمیزی نیست! اما R1 در بین هم سالان خودش واقعا گزینه‌ای مناسب و درست برای خرید است.

تجهیزات:

در سری موتور سیکلت های ورزشی کمتر تجهیزات جانبی و فانتزی دیده می‌شود و طراحان بیشتر تمرکز خود را در ارائه قدرت و سرعت می‌گذارند! یاماها R1 نیز از این قضیه مستثنا نیست و بیشتر از هر چیزی روی قدرت و سرعت تمرکز کرده است! اگر انتظار خدمات جانبی و فانتزی را دارید، اصلا سراغ این محصول نیایید.

یاماها R1 1998

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها R1

اطلاعات مدل

۱۹۹۸ – ۲۰۰۳

سال معرفی

۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۵۰ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸۰ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۸۰

سرعت

 

مشخصات

۹۹۸ سی‌سی

اندازه موتور
۲۰v in-line four, 6 gears

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۱۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۷۵ کیلوگرم

وزن

پیش و پس بارگیری، فشرده سازی

سیستم تعلیق جلو

پیش و پس بارگیری، فشرده سازی

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲۹۸ میلی‌متری دو قلو

ترمز جلو

دیسک ۲۴۵ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۹۰/۵۰x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها R1 مدل ۱۹۹۸

  1. اشتراک‌ها: ویدیو معرفی و شتاب گیری با سریع ترین موتور سیکلت های جهان را ببینید! | Emotors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *