نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها R6 مدل ۲۰۱۷

یاماها R6 در شاسی نقص قابل توجهی دارد و همین عامل باعث می‌شود که به قول معروف در عملکرد کمی نفس‌نفس بزند. اما نکات مثبت دیگر این موتور سیکلت، به خوبی توانسته‌اند نقص آن را مخفی نگه‌دارند. این موتور سیکلت بهینه‌سازی شده، درکل عملکردی خوب دارد. ترمزها راضی کننده هستند و وزن سبک آن باعث افزایش خروجی مثبت در آن شده است. به هر حال با توجه به همه ابعاد یاماها R6 باید بگوییم که این موتور سیکلت قیمتی واقعا بیشتر نسبت به ارزشش دارد.

تجربه سواری:

وجود قاب آلومینیومی و منعطف در کنار سیستم تعلیق بسیار قوی و قابل تنظیم که شباهت زیادی نیز به سیستم تعلیق سایر مدل های R یاماها دارد، در کنار سیستم ترمز ABS با دیسک‌هایی نسبتا بزرگ سواری بسیار منعطف و قابل کنترل را برای یاماها R6 ایجاد کرده است. بهینه سازی و استفاده از ترمزهای ABS یاماها R6 را چند قدم از مدل های قبلی خودش جلو انداخته است. چابکی و دقت این موتور سیکلت در مسیر واقعا خیره کننده است.

موتور:

یاماها R6 جدید مجبور شده است که رگولاتوری Euro4 را رعایت کند به همین دلیل قدرت اوج و گشتاور این موتور سیکلت در مقایسه با مدل های قدیمی کمی کاهش یافته است. محدودیت‌ها در این موتور سیکلت باعث شده است که در نهایت درون آن یک موتور با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و ۴۵٫۵ ft-lb گشتاور را مشاهده کنیم! این در حالی است که در مدل های قبلی حداقل موتور ۱۲۲ اسب بخاری همراه با ۴۹٫۹۳ftlb گشتاور را می‌دیدیم.

در عملکرد سیستم سوخت دیزلی یاماها R6 کمی شک‌وتردید وجود دارد، اما طراحان در این موتور با بهینه‌سازی‌ها و نمونه محدودیت‌هایی که اعلام کردیم باعث شده‌اند که در نهایت سازگاری خوبی بین سوخت و عملکرد موتور سیکلت شاهد باشیم.

کیفیت:

علیرغم وجود نقص‌هایی شفاف در یاماها R6 ما هیچ مشکلی در عملکرد خوب و کیفیت بالای آن حس نمی‌کنیم. این موتور سیکلت شاید کمی محدود باشد اما در کل عملکردی عالی را برای سوارکاران مهیا می‌کند. این موتور سیکلت واقعا بر اساس مدل قبلی خودش، قابل قبول است.

ارزش گذاری:

این موتور سیکلت همانطور که در ابتدا گفتیم واقعا نسبت به عملکرد و خدماتش، محصولی گران قیمت است! اما تنها موتور سیکلت ژاپنی است ۶۰۰ سی‌سی محسوب می‌شود که با Euro4 سازگار می‌باشد.

تجهیزات:

وجود کنترل کشش استاندارد، سه حالت خروجی، کیفیت بالا، عملکرد راضی کننده، ترمزهای ABS، سازگاری خوب بخش‌های مختلف و یکپارچگی طراحی از مهم‌ترین ویژگی های یاماها R6 می‌باشند. در یاماها R6 حداقل استانداردهای مورد نیاز قابل مشاهده هستند و حتی در بخش‌هایی سطح فراتر از استانداردها نیز در آن دیده می‌شود.

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها R6

اطلاعات مدل

۲۰۱۷

سال معرفی

۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۱۶ اسب بخار

حداکثر قدرت

۴۵٫۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۶۵

سرعت

 

مشخصات

۵۹۹ سی‌سی

اندازه موتور
Liquid-cooled, 16v, inline four-cylinder

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۷ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۵۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۰ کیلوگرم

وزن

چنگال ۴۳ میلی‌متری کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

تک شوک کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۳۲۰ در ۲ میلی‌متری با کالیپر شعاعی ۴ پیستون، ABS

ترمز جلو

تک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری، دوبل پیستون

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *