نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها TDM900 مدل ۲۰۰۲

یاماها TDM900 یک موتور سیکلت عجیب و غریب خیابانی می‌باشد که حسابی اصول را به هم زده است. موتور موازی دوقلو موجود در این موتور سیکلت به اندازه کافی سرگرم کننده است! در کنار موتور طراحی عالی و استفاده از بهترین قطعات ممکن به سوارکاران اجازه سواری آزاد و بدون محدودیت را می‌دهد. یاماها TDM900 یک موتور سیکلت عالی با عملکردی ساده و روان است! این مسئله را زمانی که روی آن نشسته‌اید به خوبی درک خواهید کرد.

تجربه سواری:

ترمز های خوب برای کنترل کردن موتور سیکلت در کنار طراحی با حاشیه‌های باریک و ارتفاع کم صندلی یاماها TDM900 را بیشتر شبیه به یک سوپرموتور کرده است. سرعت چرخش موتوری تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خوب است و هیچ مشکلی برای سوارکار به وجود نمی‌آورد. مهم‌ترین وجه در طراحی یاماها TDM900، یکپارچگی آن است که به خوبی در بخش‌ها و سیستم‌های مختلف موتور سیکلت حس می‌شود. طراحی شیک و کیفیت بالای این موتور سیکلت را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

موتور:

موتور در نظر گرفته شده برای یاماها TDM900 پتانسیل خوبی برای استفاده از اکثر قدرتش دارد. این موتور واقعا آزادانه طراحی شده است و حس راحتی را در عملکرد آن به خوبی می‌توان درک کرد. موتور ۱۰ ولت DOCH با ۸۹۷ سی‌سی حجم عملکردی درخور شان یک ژاپنی حرفه‌ای را اعمال می‌کند.

کیفیت:

یاماها TDM900 از محصولاتی مانند TDM850 بسیار بهتر است. اگزوز ضد زنگ، قاب آلیاژی و رنگ بسیار بهبود یافته از جمله مواردی است که در این بخش می‌توانیم به آن‌‌ها اشاره کنیم. کیفیت مطلوب ویژگی است که یاماها در ارائه آن تمام سعی خود را نه تنها در این موتور سیکلت بلکه در تمام محصولاتش می‌کند و تا کنون موفق هم بوده است. صرفا نام یاماها به تنهایی تضمین کیفیت مطلوب یاماها TDM900 خواهد بود.

ارزش گذاری:

یاماها TDM900 به عنوان یک CBR ده ساله ارزش بالایی برای خرید دارد. اگر بخواهیم این موتور سیکلت را با رقبایی مانند BMW GS مقایسه کنیم، خواهیم دید که خریدی عالی، بصرفه و پرکاربرد خواهید داشت. به هر حال یاماها TDM900 روحیه ماجراجویانه دارد که در هیچ کدام از رقبا آن دیده نمی‌شود. قیمت بصرفه آن نیز دیگر پوئن مثبتی است که این روحیه را تقویت می‌کند.

تجهیزات:

یاماها TDM900 به عنوان یک موتور سیکلت ماجراجویانه بسیار سبک و ساده است. اما باید به این مسئله توجه کرد که این محصول مدل ۲۰۰۲ است و آن سال‌ها اولین سال‌های عرضه چنین موتور سیکلت‌هایی بود. به هر حال یاماها TDM900 یک موتور سیکلت با کیفیت، مقاوم و قدرتمند است و شاید امکانات کمی را عرضه کند اما همان ها را در بهترین حالت خود ارائه می‌نماید.

یاماها TDM900 2002

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها TDM900

اطلاعات مدل

۲۰۰۲

سال معرفی

۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۷۴ اسب بخار

حداکثر قدرت

۶۰ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۶۰

سرعت

 

مشخصات

۸۹۷ سی‌سی

اندازه موتور
۱۰v, parallel twin 6 gears

نوع موتور

آلومنیوم

نوع قاب

۲۰ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۲۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۰ کیلوگرم

وزن

پیش بارگیری، باز پس بگیری

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگیری، باز پس گیری، فشرده سازی

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲۹۸ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۴۵ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x18

اندازه تایر جلو

۱۶۰/۶۰x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها TDM900 مدل ۲۰۰۲

  1. اهورا گفته:

    سلام
    کسی لوازم این موتور رو داره؟
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم
    حسن نوروززاده هستم از مشهد
    ۰۹۱۵۱۰۰۷۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *