نقد و بررسی هوندا SP 2 مدل ۲۰۰۰

از سال‌ها پیش تا کنون موتور سیکلت SP یک محصول بسیار ویژه بین محصولات هوندا بوده است این در حالی است که این موتور سیکلت یک شخصیت منحصر به فرد برای خودش ندارد اما بازهم طراحی پر روحیه و جنگنده دارد. به نظر شما هوندا SP 2 با توجه به رقباء جدی در سایر برند ها و حتی خود برند هوندا ارزش خرید دارد؟ نظر شما در خصوص مدل ۲۰۰۰ این موتور سیکلت چیست! آیا فکر می‌کنید یک شیر حتی اگر پیر شود! باز هم شیر است؟

تجربه سواری:

هوندا SP 2 مانند تمام موتور سیکلت های حرفه‌ای موجود، کیفیت و خروجی بالاتر از استانداردهای موجود را در تمام بخش‌ها دارد. این مسئله باعث افزایش لذت سواری و همینطور افزایش ایمنی این موتور سیکلت به طرز چشم‌گیری شده است. طراحی درشت و متعادل بدنه، تجربه سواری آن را بیش از آنچه تصور کنید بهبود داده است. درک قابلیت‌ها و توانایی های بالقوه شاسی این موتور سیکلت مسئله پیچیده‌ای نیست! کافی است این موتور سیکلت را در یک پیست مسابقه آزمایش کنید تا علاوه بر شاسی حسابی سیستم تعلیق خود را به چشم بکشد.

موتور هوندا SP 2

موتور:

هوندا SP 2 به یک موتور عالی با سیستم تزریق سوخت glitchy می‌باشد. خروجی ۱۳۳ اسب بخاری این موتور سیکلت به راحتی آن را به رسیدن به ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه کمک می‌کند. هوندا SP 2 نسبت به هوندا SP 1 خروجی قدرتمندتری دارد که البته همینطور هم انتظار می‌رفت. موتور این موتور سیکلت کارکردی آرام و بدون لرزش دارد.

کیفیت:

SP 2 متعلق به یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای موتور سیکلت است که محصولات آن کم‌کم به افسانه تبدیل می‌شوند! سبکی، دوام بالا، شتاب و سرعت مناسب در کنار قطعات با کیفیت و طراحی کم‌نظیر است. سوخت رسانی بهینه یکی دیگر از پوئن های مثبت هوندا SP 2 محسوب می‌شود البته این مورد در هوندا SP نیز به چشم می‌خورد. به طور کلی هوندا در طراحی این موتور سیکلت سنگ تمام گذاشته و قطعا هوندا SP 2 به عنوان یکی از با کیفیت ترین موتور سیکلت های موجود شناخته می‌شود.

ارزش گذاری:

در حال حاضر تولید این نسل از موتور سیکلت هوندا یعنی هوندا SP 2 مدل ۲۰۰۰ متوقف شده است. با این حال تعداد بسیار زیادی از این موتور سیکلت در خیابان‌ها هنوز هم موجود هستند. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل برای خرید این موتور سیکلت نگاهی به نسل جدید آن بیاندازید.

هوندا SP 2 مدل 2000

تجهیزات:

با وجود اینکه در حال حاضر خانواده SP هوندا با تجهیزات زیاد و با کیفیت‌شان شناخته می‌شوند اما نباید از مدل ۱۸ سال پیش این خانواده یعنی هوندا SP 2 مدل ۲۰۰۰ انتظار زیادی در حوزه تجیهزات روز و… داشته باشید. اما واقعا طراحی ماندگار این موتور سیکلت تحسین برانگیز است. طراحی این موتور سیکلت حتی پس از گذشت ۱۸ سال هم‌چنان به عنوان یکی از محبوب ترین طراحی های موجود شناخته می‌شود. گفتنی است که تمام استاندارد های مورد نیاز اعم از استاندارد های ایمنی و ترمز درون این موتور سیکلت رعایت شده است.

هوندا SP 2 2000

 

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا SP 2

اطلاعات مدل

۲۰۰۰-۲۰۱۰

سال معرفی

۵۵ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۳۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۷۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۷۴

سرعت

 

مشخصات

۹۹۹ سی‌سی

اندازه موتور

۸v V-twin, 6 gears

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۲۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۴ کیلوگرم

وزن

Preload rebound compression

سیستم تعلیق جلو

Preload rebound compression

سیستم تعلیق عقب

دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک تک ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۹۰/۵۰x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی هوندا SP 2 مدل ۲۰۰۰

  1. اشتراک‌ها: نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR1000RR FIREBLADE SP مدل ۲۰۱۴ | Emotors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *