نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها XMAX 400 مدل ۲۰۱۷

یاماها XMAX 400 محصولی بسیار بهینه سازی شده است. یاماها در طراحی این موتور سیکلت بیشتر از هر چیزی روی سرعت تمرکز کرده است تا محصولی چابک برای تردد های شهری معرفی نمایند. در واقع یاماها از کمبود سرعت بین موتور سیکلت های شهری استفاده کرد تا محصولی محبوب را عرضه کند. این موتور سیکلت علاوه بر درون شهر، به خوبی در مسافت های بین شهری و مسیر های خارج شهر حرکت می‌کند.

تجربه سواری:

محور چرخش در یاماها XMAX 400 کوتاه شده است تا فاصله آن ۵۰ میلی‌متر کوتاه‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی سوزوکی Burgman 400 باشد. این طراحی با چرخ‌های ۱۵ اینچی ترکیب شده است تا یاماها XMAX 400 به راحتی و با سرعت بالا در سراسر شهر تردد کند. سیستم تعلیق مناسب با قابلیت تنظیم ۵ مرحله‌ای و کنترل کشش از دیگر ویژگی‌هایی هستند که سواری با این موتور سیکلت را روان، راحت و لذت بخش می‌کنند. نکته جالب در خصوص صفحه نمایش XMAX 400 قابلیت تنظیم آن در دو موقعیت با فاصله ۵۰ میلی‌متری است. دیسک های دوقلو جلو و کلاپرس پیستون دوقلو بسیار قدرتمند عمل می‌کنند و به راحتی این موتور سیکلت ۲۱۰ کیلوگرمی را کنترل و متوقف می‌نمایند. گفتنی است که روی یاماها XMAX 400 یک ترمز دستی نیز برای زمانی که پارک می‌کنید، تعبیه شده است. این ترمز برای زمانی که شیب خیابان زیاد است بسیار کارآمد می‌باشد.

موتور:

موتور ۳۳ اسب بخاری یورو ۴ عملکردی بسیار دوستانه دارد. این موتور پاسخگوی جاده‌های شلوغ و پرترافیک درون شهر و جاده‌های باز و بزرگ خارج شهر است. طراحی باکیفیت موتور موتور سیکلت یاماها XMAX 400 و ترکیب آن با طراحی یکپارچه بدنه و دیگر سیستم‌های موجود در موتور سیکلت، آن را به محصولی با قابلیت تبدیل کرده‌اند.

یاماها XMAX 400 2017

کیفیت:

سری موتور سیکلت های MAX یاماها از سال ۲۰۰۱ در دست تولید هستند و تاکنون مدل های زیادی از آن توسط یاماها به بازار رسیده است! این موتور سیکلت ها محصولاتی خاص و متحیر کننده نیست و کاملا در رده معمولی جای می‌گیرند! سطح معمولی آن‌ها از سال ۲۰۰۱ حفظ شده و تا حتی در مدل یاماها XMAX 400 که متعلق به سال ۲۰۱۸ است هم حس می‌شود! به هر حال کیفیت بالا و عملکرد معمولی این محصولات را برای بسیاری از افراد مناسب می‌کند. در طراحی یاماها XMAX 400 توجه بسیار زیادی به جزئیات شده است. به همین منظور کیفیت بالا را در جزئی‌ترین بخش‌های این موتور سیکلت نیز مشاهده می‌کنیم.

ارزش گذاری:

یاماها خدمات پس از فروش زیادی برای یاماها XMAX 400 در نظر گرفته است که البته در ایران خبری از آن‌ها نیست! هر ۶۰۰۰ مایل یا ۱۲ ماه این سری موتور سیکلت‌ها مورد خدمات پس از فروش شرکت واقع می‌شوند. البته XMAX 400 از آن دسته موتور سیکلت‌هایی است که کمتر به تعمیر و نگهداری‌های آنچنانی نیاز دارد و واقعا در دسته موتور سیکلت های اسکوتر یک غول محکم محسوب می‌شود! اگر نگاهی به رقبا این موتور سیکلت کنیم خواهیم دید که دردسرها و هزینه‌های نگهداری آن‌ها بسیار بیشتر از یاماها XMAX 400 است.

تجهیزات:

سوئچینگ در نظر گرفته شده برای یاماها XMAX 400 ، قفل فرمان و دسترسی به بخش‌های ذخیره سازی اعم از بنزین یا صندوق را فراهم می‌کند. گفتنی است که این موتور سیکلت دارای بوق هشدار برای مراقبت بیشتر و افزایش ایمنی می‌باشد. محفظه ذخیره سازی زیر صندلی فضای بزرگی به اندازه دو کلاه کاسکت دارد.

موتور سیکلت یاماها XMAX 400

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها XMAX 400

اطلاعات مدل

۲۰۱۷

سال معرفی

۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۳۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۲۶٫۵۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

سرعت

 

مشخصات

۳۹۵ سی‌سی

اندازه موتور
Liquid-cooled single

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۳ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۰۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۱۰ کیلوگرم

وزن

چنگال تلسکوپی غیرقابل تنظیم ۳۳ میلی‌متری

سیستم تعلیق جلو

شوک دوقلو قابل تنظیم، پیش بارگیری

سیستم تعلیق عقب

دیسک دوقلوی ۲۶۷ میلی‌متری با کالیپر دو پیستون

ترمز جلو

تک دیسک ۲۶۷ میلی‌متری با کالیپر دوبل پیستون

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x15

اندازه تایر جلو

۱۵۰/۷۰x13

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *