هوندا اخیرا موفق شده است یک طراحی کاملا جدید و خاص را ثبت کند و احتمالا به زودی شروع به تولید و در نهایت معرفی کردن آن میکند! اینطور که به نظر میرسد طراحی این موتور سیکلت هوندا CBX جدید فوقالعاده خاص و بینظیر است؛ امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم نقد و بررسی عملکرد این موتور سیکلت در جاده را با شما به اشتراک بگذاریم.
اینطور که از تصاویر طراحی منتشر شده هوندا CBX پیدا است، تغییرات اساسی در آن شکل گرفته است؛ این تغییرات بیشتر در طراحی سیستم سیم کشی و… آن بوده است که کاملا زبان جدیدی را بین موتور سیکلت های هوندا ایجاد نموده است. به هر حال ما سعی میکنیم به تمام مواردی که از این تصاویر میتوان درک کرد، اشاره کنیم و آنها را توصیف نماییم…
از این تصاویر به خوبی در میابیم که هوندا توانسته است در این موتور سیکلت شش پیستون را جای دهد. سیستم خنک سازی در هوندا CBX کاملا تغییر کرده است و این تغییرات احتمالا برای بهبود عملکرد موتور سیکلت مفید خواهند بود. گفتنی است که هوندا از تکنولوژی های خاص برای افزایش ایمنی و همینطور طراحی بینظیر که به سوارکار در سوارکاری کمک شایانی میکند، نیز بهره برده است.
مسیر حرکت شلنگ سیستم خنک کننده واقعا اعجاز انگیز است! اینکه چگونه این شلنگ از رادیاتور تا مقصد حرکت کرده است، واقعا در نوع خودش تحسین برانگیز است! هوندا در بین بخش های مختلف جاسازی این شلنگ را نسبت به طراحی های قبلی فوقالعاده متفاوت و بهینه کرده است. یکی دیگر از بخش های تعجب برانگیز در طراحی هوندا CBX ، رادیاتور آن است! بخشی از رادیاتور بین لوله های هدر که یک مکان شکننده است جا سازی شده است!! واقعا چنین عملکردی از جانب هوندا غیر منتظره بود!
اینطور که از این تصویر پیدا است، مهندسان هوندا تمام سعی خود را کردهاند که در طراحی هوندا CBX همه کار را فضای محدود انجام دهند! پس در نهایت ما میبایست انتظار یک موتور سیکلت جمعوجور، سبک و احتمالا چالاک را داشته باشیم. البته بخشهایی در این طراحی نسبتا بزرگ هستند که احتمالا صرفا در این طراحی بزرگ هستند و در تولید به این ابعاد نخواهند رسید.
اینطور که پیدا است هوندا کمی شبیه سازی از روی موتور سیکلت های BMW نیز داشته است! حداقل ابعاد، نسبتها و… ما را بسیار به یاد موتور سیکلت های دوست داشتنی BMW میاندازد. انکار کردن این مسئله که موتور سیکلت های BMW واقعا سواری راحت و کنترل سادهای دارند، اصلا کار شایستهای نیست و شاید هوندا برای همین سعی کرده است کمی ابعاد CBX را مشابه BMW در نظر بگیرد. جالب تر از همه چیز این است که هوندا CBX صرفا یک صندلی تک نفره دارد و به هیچ وجه جایی برای سرنشین دوم ندارد.
هر چند هوندا با طراحی CBX جدید سعی کرده است بروز و مدرن شود اما همچنان برخی از بخش های آن همان طراحی سنتی گذشته را دارند! این بخش ها بیشتر ظاهری هستند! شاید هوندا این کار را برای حفظ برند خودش انجام داده است و خواسته همچنان همان ظاهر خاص یادآور نام هوندا در ذهنها باشد. البته تغییراتی در ظاهر هم دیده میشود. چراغها کاملا تغییر کردهاند! علاوه بر ظاهر چراغها، عملکرد آنها نیز پیشرفتهتر شده است تا سوارکاران گسترده بیشتری در اختیار داشته باشند. البته آنچه ما میبینیم ظاهر است و این مسئله که آیا هوندا از LED در چراغهایش استفاده میکند و یا خیر را میبایست صبر کنیم و پس از عرضه مشاهده نماییم.