نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها YZF-R125 مدل ۲۰۰۸

هوندا با معرفی موتور سیکلت هوندا CBR125R خودش حسابی بازار موتور سیکلت ها را در رده موتورهایی با حجم ۱۲۵ سی‌سی بهم زد و نبض بازار را در دست گرفت! این در حالی است که یاماها آن زمان در این رده کمبود داشت! یاماها YZF-R125 دقیقا موتور سیکلتی برای رفع این کمبود یاماها است که واقعا بازخوردی خوب و راضی کننده را برای این برند محبوب چینی به ارمغان آورد.

تجربه سواری:

یاماها YZF-R125 به عنوان یک موتور سیکلت با قاب فولادی و سیستم تعلیق غیر قابل تنظیم، موتور سیکلتی فوق‌العاده خونسرد و مطلوب است. سیستم تعلیق این موتور سیکلت کمی باعث می‌شود که در حین حرکت به عقب کشیده شود تا سوارکار کنترل بهتری در جاده‌های خارج شهری روی آن داشته باشد! این موتور سیکلت بر خلاف تصویر عموم مردم آنقدر هم خشن و پر سروصدا نیست.

موتور سیکلت یاماها YZF-R125

موتور:

موتور سیکلت یاماها YZF-R125 یک سیکل بیشتر از سایر موتور سیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی هم رده خودش دارد. به لطف این طراحی موتور سیکلت مورد نظر گشتاور بیشتری را فراهم می‌کند اما با این وجود هم نمی‌توان گفت که این موتور سیکلت، بسیار قدرتمند و چابک است. البته پوئن مثبت یاماها YZF-R125 در خصوص گشتاور بیشتر از آن طرف با ضعف در خصوص انعطاف پذیری از بین می‌رود! این موتور سیکلت کمی خشک و غیر منعطف است که باعث اذیت شدن سوارکاران می‌شود.

کیفیت:

یاماها YZF-R125 از سری موتور سیکلت های ژاپنی است که در اروپا تولید می‌شود! با این حال کیفیت مطلوب و مقاومت بالای آن همچنان حفظ شده است. طراحی عالی و یکپارچه و همچنین عملکرد مناسب و هماهنگ سیستم‌ها و بخش‌های مختلف در یاماها YZF-R125 به خوبی دیده می‌شود.

موتور سیکلت یاماها YZF-R125 2008

ارزش گذاری:

یاماها YZF-R125 در حوزه عملکرد به خوبی با رقبا خودش رقابت می‌کند! اما زمانی که بحث هزینه پیش می‌آید! باید گفت که رقبایی مانند هوندا CBR125R هستند که با قیمت پایین‌تر پابه‌پای یاماها YZF-R125 عمل می‌کنند. البته نقص‌هایی در هر دو موتور سیکلت قابل روئت است و انتخاب یکی از آن‌ها کاملا به خود سوارکار و نیازهای آن در خصوص سوارکاری باز می‌گردد! اما از نظر ما یاماها YZF-R125 برای سوارکاران حرفه‌ای‌تر گزینه بهتری است. اما با این حال تصمیم نهایی به عهده خود خریداران است.

موتور یاماها YZF-R125

تجهیزات:

سیستم ترمز ترکیبی دیجیتال و Brembo تعبیه شده روی یاماها YZF-R125، اگزوز سبک GP، طراحی بی‌نقص و عملکرد راضی کننده، ارگونومی عالی فرمان و راحتی در عملکرد، سیستم تعلیق خوب و موقعیت عالی سوارکار از جمله ویژگی‌هایی هستند که به خوبی در یاماها YZF-R125 خودنمایی می‌کنند. صندلی این موتور سیکلت راضی کننده است اما از نظر ما صندلی رقیب ژاپنی آن یعنی هوندا CBR125R بهتر و راحت‌تر است.

موتورسیکلت یاماها YZF-R125

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها YZF-R125

اطلاعات مدل

۲۰۰۸۸

سال معرفی

۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۴٫۶ اسب بخار

حداکثر قدرت

۹ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۲۰

سرعت

 

مشخصات

۱۲۴ سی‌سی

اندازه موتور

۴v four-stroke liquid-cooled single, six gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۳٫۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۱۸ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۲۷ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

فقط پیش بارگذاری

سیستم تعلیق عقب

دیفرانسیل کشویی ۲ پیستونیی، دیسک ۲۹۲ میلی‌متری

ترمز جلو

کولیس تک پیستون، دیسک ۲۳۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۰۰/۸۰-۱۷

اندازه تایر جلو

۱۳۰/۷۰-۱۷

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *